deja vu - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu deja vu - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu

deja vu

09 Oktober 2013 | Italië, Bolsenameer

Van San Lorenzo naar Bolsena. 12 km

Gisteren prima verblijf gehad in affitacamere (kamerverhuur) La Francigena in San Lorenzo. We hebben prima gegeten en geslapen, bij het avondmaal waren we de enige gasten en na het toetje gaven ze vriendelijk te kennen dat ze wilden sluiten. Heel begrijpelijk omdat woensdag de zaak gesloten is en zij dus de dag erna vrij waren. We kregen een bon die we vanochtend konden inleveren bij een bar voor een ontbijt. De eerste bar waar we binnengingen wist van niks en wees ons de weg naar La Francigena. Nee, dat weten we wel daar komen we net vandaan.... Ow, en na druk overleg van ongeveer alle aanwezigen verwees men ons naar Cafe Central, tevens een bakker. Daar wist men meteen hoe 't moest en gelukkig was de keus voor een dolce daar veel uitgebreider.
Het eerste uur hebben we toch weer wat regen gehad maar daarna klaarde het iets op. Opvallend was het in mijn ogen fraaie contrast tussen de kleding die Margo droeg: korte broek korte mouw en de kleding van de meeste dames hier: lange broek en minimaal een trui, zo niet een(winter)jas...
Ach het is maar wat je gewend bent.
Al wandelend op een redelijke hoogte keken we voortdurend over het kratermeer van Bolsena uit. Waar hadden we dat eerder gezien? Het lijkt al zo lang geleden dat we langs Lac Leman liepen. Terugkijkend probeerden we de overnachtingsplekken weer voor de geest te halen maar dat viel echt niet mee , het waren er zo'n 50 of meer.
Weliswaar duurt het in onze planning nog ongeveer een weekje om in Rome aan te komen maar het lijkt ineens erg dichtbij en in combinatie met het andere weer voelen we dat ook aan deze prachtreis een einde gaat komen. We gaan nog niet filosoferen over het geheel dat komt later wel.
Bolsena is erg fraai met een hooggelegen historisch centrum en zeer steile straatjes naar beneden. De moeite waard om later ook nog eens terug te gaan. Er zijn allerlei leuke restaurantjes en gebouwen met ongetwijfeld een uitgebreide historische achtergrond. Maar die gaan we nu niet opzoeken die zullen we in de winter wellicht nog eens nakijken op internet.

• 09 Oktober 2013 - 22:04

Nelleke En Cor Broekema:

Hallo Paul en Margo,
    Hier melden zich de zwitserse Motorrijders (16.09.13)
    Wat zijn jullie al ver. Wij zijn ondertussen alweer anderhalve week aan het werk.
    We vonden het geweldig gezellig met jullie en dat duitse echtpaar. Een avond waar we graag aan terug denken. en dan dat heerlijke eten en niet te vergeten die fantastische Amandeltaart. Ik ben in verschillende bakkerijen op zoek geweest. maar niemand kon ons eraan helpen.
    We wensen jullie nog een goede tijd en doe Franziskus de groeten. :-)
    Hartelijke Groet uit Zwitserland

• 09 Oktober 2013 - 22:32

Noud Maas:

Bolsena en zeker ook de omgeving verdienen idd meer, dan alleen een kort pelgrimsbezoek.

Complimenten trouwens aan Margo voor haar hotelkeuze.
    Wij verbleven vorige maand in Hotel Loriana, enkele honderden meters noordelijker aan het meer gelegen.
    Was ook prima hoor, maar toen ik langs hotel Le Naiadi liep, vond ik dat toch mooier.

Rome komt nu inderdaad snel dichterbij.
    Morgen kun je, net voordat je Montefiascone bereikt, aan je linkerhand een VF-bordje zien met daarop de tekst: "Roma 100 km".

Geniet ze!

• 10 Oktober 2013 - 19:09

Angele Wijers En Heino Bijnen:

Hoi Margo en Paul,

Van "ellende" maar een bord Italiaans gekookt.
    Geweldig wat jullie doen.
    Lekker "back to basics" en het allemaal over je heen laten komen.
    De plaatjes en praatjes blijven leuk.
    Droom morgen wel verder tijdens behandeling van mijn klanten.

Verder alles OK in Doetinchem;wij hebben een weekendje Schiermonnikoog geboekt.
    Komen we misschien ook nog een patertje tegen.

Angele en Heino.

....en dat de laatste loodjes vederlicht moge zijn!