kleine misrekening - Reisverslag uit Campagnano di Roma, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu kleine misrekening - Reisverslag uit Campagnano di Roma, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu

kleine misrekening

15 Oktober 2013 | Italië, Campagnano di Roma

Van Sutri naar Campagnano di Roma 26,5 km

Gistermiddag en avond was wifi hier uitgevallen dus vanochtend maar kort verslagje om het kompleet te houden.
In Sutri zagen we bij het ontbijt gisteren een Nederlands gepensioneerd stel dat uit Amsterdam vertrokken was en al bijna een half jaar onderweg was. Heel knap, ze zeiden dat ze maar langzaam liepen en kleine stukjes deden. Ze wilden zo weinig mogelijk langs de verkeersdrukte dus maakten ze vaak hun eigen route. Zo kan het dus ook !
De bedoeling was om de route van 20 km iets te verlengen om het verkeer te vermijden. De "groene route" stond niet op onze kaart goed aangegeven dus maar netjes de bordjes volgen.Inderdaad bijna geen verkeer, mooie bospaadjes en landerijen maar gevoelsmatig wel de verkeerde kant op. Het werd behoorlijk warm maandag, we schatten 25o en de weg glooide ook meer dan verwacht. En dan krijg je het rare fenomeen van "het zit tussen de oren" . We hebben al vaker langere stukken gehad maar als je tegen de verwachting in nog zo'n 6 km erbij krijgt valt dat knap tegen. Dan krijg je ook al gauw de bekende wandelaars diagnose : PHPD. Huh? Je weet wel: pijntje hier pijntje daar. En zo ging het ons gisteren ook .Ongeveer recht vanuit de bossen loop je dan uiteindelijk Campagnano binnen maar wel mag je nog net een flinke steile klim maken naar het oude deel. Heel mooi, maar niet echt als je t net even gehad hebt. Waarschijnlijk speelt ook mee dat de eindstreep in zicht komt ?
Twee weken geleden wilden we nog wel weken doorgaan, maar sinds
Het weer wat instabieler is en het ook hier wat herfst begint te worden vinden we het ook wel mooi geweest. En dat is het ook letterlijk!
Campagnano is een groezelig dorp waar weinig groots te beleven lijkt. Er is veel achterstallig onderhoud, kortom weinig inspirerend. Ons hotel is verder prima. Vandaag naar La Storta, vlak voor Rome. Een route van 25
Km. We gaan naar Casa Nostra Signora, weten niet zeker of het nou door zusters gerund wordt we zullen zien.