epiloog - Reisverslag uit Djept, Nederland van paulmargo - WaarBenJij.nu epiloog - Reisverslag uit Djept, Nederland van paulmargo - WaarBenJij.nu

epiloog

20 Oktober 2013 | Nederland, Djept

We zijn een dag terug in Veldhoven en meteen is alles weer heel vertrouwd gelukkig.Kennelijk hebben sommigen geen mailing gekregen van onze finale verslagje van ons dagboek dus nog een kort laatste bericht.
De 2 dagen in Rome na onze aankomst hebben we zeer plezierig door kunnen brengen in de wijk Trastevere. Zoals verwacht waren de beelden van Bernini in de Galleria Borghese weer adembenemend mooi. Het weer was goed het eten was goed en we hebben de hele voettocht nog eens even op ons laten inwerken.
Vrijdag zijn we in alle vroegte opgestaan en naar de St Pieter gegaan.
We waren ongeveer de eersten die de trappen van de koepel bestegen. Een prachtig uitzicht is je beloning. We hebben nog even aan pap Gerrit Santegoeds gedacht daarboven wat ook erg mooi was. Daarna alsnog onze stempel gehaald in de sacristie. Don
Bruno was er niet maar we vonden het wel bijzonder om een afsluitende oorkonde te krijgen in een officiële envelop van het Vaticaan.
Toch was het onderweg zijn zelf het meest bijzondere, het stempelboekje en de oorkonde zijn bijzaak uiteraard.
We prijzen ons gelukkig met zo een goed verloop al die tijd : het weer, geen blessures, geen rare dingen onderweg of narigheid aan het thuisfront.

In Rome weet je niet waar je moet kijken zoveel is er te zien. We hebben ook niet geprobeerd om alle hoogtepunten te gaan bezoeken. Zaterdag waren we echt toe aan onze terugvlucht naar huis.Lieke hadden we in Rome al getroffen en bij aankomst in Eindhoven stond de rest van de club als welkomst comité ! Geweldig !
We kunnen weer heel lang vooruit met de opgedane energie en rust tijdens de Via Francigena !

Paul en Margo Beelen Santegoeds

• 21 Oktober 2013 - 18:37

Ruben En Marian:

Margo en paul,
    Welkom thuis!
    Ook wij zijn blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn, en we vinden het nog steeds een geweldige prestatie wat jullie gedaan hebben.
    Kom maar langzaam in het normale leven terug, maar ik weet nu al dat dat niet gaat lukken.
    Ik hoop dat jullie nog heel lang kunnen nagenieten van jullie prachtige reis naar Rome
    Lieve groet ruben en marian.

• 21 Oktober 2013 - 19:34

Agnes:

Hoi Paul en Margo,
    Welkom terug in Veldhoven!
    Een geweldige reis die ik op afstand heb "meegelopen"'. Prachtige verhalen, schitterende foto's en een hele ervaring waarop jullie nog lang zullen teren.
    Geweldig om je kinderen en familie, vrienden weer terug te zien; een warm bad.
    Misschien met een beetje weemoed terug kijkend naar deze bijzondere maanden....
    Maar eerst even landen in de Pastorij!
    Hartelijke groet, Agnes.

• 22 Oktober 2013 - 19:37

Arie :

Even een paar dagen weg in de herfstvakantie, en de pelgrims blijken alweer terug in het Veldhovense. Knappe prestatie daar in Italie, de "sleet "zit er nog niet op, dat is duidelijk. We hebben hier wel Italiaanse temperaturen, maar voor de rest is het weer even wennen,ben ik bang...

Groet Arie en Mieke

• 23 Oktober 2013 - 15:58

Piet Adriaans/Mieke Lodewijks:

Hoi Paul en Margo,
    ik had er geen erg in dat jullie al weer terug zijn in Veldhoven, ik dacht dat dat pas over een paar weken zou zijn! Maar dat zouden jullie waarschijnlijk ook wel gewild hebben. Zo nu en dan las ik met plezier jullie blog en keek naar de prachtige bijbehorende foto's. Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben. Dat neemt niemand je meer af.
    Tot ziens, veel groeten,
    Piet en Mieke