beter ten halve gekeerd.... - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu beter ten halve gekeerd.... - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu

beter ten halve gekeerd....

06 Oktober 2013 | Italië, San Quirico d'Orcia

Van San Quirico d'Orcia naar Gallina 16 km

Het weer is zeer wisselvallig. We wisten niet meer dat het in Italie ook kan regenen, en hoe! Forse buien met onweer maar gelukkig op de momenten dat wij niet buiten waren. Gisteravond het geplande restaurantje in het dorp niet kunnen halen en na 20 min schuilen bij een school vlug terug en maar naar de buren gegaan die ook een trattoria runnen.
Vanochtend met redelijk open weer en laaghangende wolken op weg gegaan richting Radicofani. Inderdaad een prachtige weg met zeer wijdse uitzichten en hele "toscaanse" taferelen. Gezien de wisselvalligheid plannen we om tot achter Gallina te lopen , dan pikt de man van de padrone ons op en gaan we terug naar ons prettige B&B waar we nu een beetje thuis zijn. De wegaanduiding is rond Bagno Vignoni wat minder duidelijk en als we dan naar een beekje afdalen om dit over steken blijkt een zwak bruggetje bezweken waarschijnlijk door het fors stromende modderwater. Dan maar een stukje meer over de weg.
Hier is het ook prachtig en in elk geval niet modderig. Net achter Gallina gaan we weer iets het veld in en 2 beekjes zijn met stapstenen wel te slechten. Dan komen we bij een derde beekje vlak bij ons doel: Casa Cantoniera. Dat beekje is onverwacht fel door het vele regenwater en we zouden kunnen kiezen om de schoenen uit te doen en dan tot de knieën er doorheen te waden maar daar hebben we nu even geen zin in. Terug naar de weg dan maar en al gauw zien we ons vervoer aankomen die ons oppikt. Achteraf is alles makkelijk, we hadden wellicht door kunnen gaan naar Radicofani maar dat was nog een hele afstand geweest. Stiekem willen we waarschijnlijk ook onze tocht wat traineren omdat we nog niet willen dat het al zo vlug lijkt te stoppen.....
Na een lekkere douche en even rusten blijkt het toch alweer flink te regenen nu ik dit schrijf. We vinden ook dat we niet direct boete hoeven doen op onze tocht en dat we nu een beetje "vakantie vieren" in San Quirico past daar wel bij.
Morgen gaan we weer verder naar een nieuwe plek en hopelijk wordt het weer iets stabieler. En zo niet verzinnen we wel weer een list.

• 06 Oktober 2013 - 21:29

Ruben En Marian:

Ha margo en paul,

Hopelijk krijgen jullie droog weer, dat loopt toch een stuk fijner.
    Heel veel succes met de laatste loodjes!
    Lieve groet ruben en marian