schuilen in de paardenstal - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu schuilen in de paardenstal - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu

schuilen in de paardenstal

05 Oktober 2013 | Italië, San Quirico d'Orcia

Pauzedag in San Quirico d'Orcia

We hadden voor vandaag een mooi plannetje bedacht samen met onze gastvrouw seniora Clarissa. We zouden zelf ons ontbijt klaarmaken in de vroegte en op pad gaan als het enigszins redelijk was. Achter Gallina ( over de helft) was een plek waar ze ons nog makkelijk kon oppikken met haar auto als we weg zouden regenen. Ze bood zelf al aan om ons weg te brengen naar Radicofani maar dat willen we niet tenzij het allemaal echt te gek zou worden met het weer. Maar helaas: vannacht en in de vroege ochtend ging het hier flink te keer, hozen en forse onweersbuien zodat we ons vanochtend heel lekker nog eens omgedraaid hebben. We hebben een uitstekend bed en het toeval (?) wil dat we hier in B&B "Antica Sosta" zitten: een soort rustpunt of pleisterplaats voor pelgrims. Het huis dateert van oorsprong al van de 14 e eeuw en in de 17 e eeuw begon men pelgrims op te vangen. Wij verblijven in wat oorspronkelijk de paardenstallen waren, de mensen werden aan de overkant van de straat gehuisvest.We zien het maar als een pauzedag want echt een rustdag hadden we nog niet nodig. Nu we hier eenmaal zitten met een muziekje erbij terwijl buiten de wolken voorbij drijven vinden we het wel prima. En inderdaad zoals Noud al aangaf het is een leuk dorpje met genoeg mogelijkheden om even rond te kijken. Kennelijk zo leuk dat we zelfs een duits bruiloftsgezelschap zien die in de "horte Leonini " foto's aan het maken zijn van het bruidspaar terwijl alle gasten in de pizzeria een borrel nemen ...... Hoe gek kun je het maken.
We kijken hier en daar al eens op de kaart voor vanavond en onze gastvrouw verwent ons tot op het bot met een niet aflatend aanbod van spijs en drank. Er zijn inmiddels wel wat mensen hun koffers af komen geven maar die zullen wel door de omgeving touren , wij hebben "de paardenstal" nog even voor ons alleen.