naar Siena, bij velen bekend - Reisverslag uit Siena, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu naar Siena, bij velen bekend - Reisverslag uit Siena, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu

naar Siena, bij velen bekend

01 Oktober 2013 | Italië, Siena

Van Montereggioni naar Siena 22 km

Vanochtend met pizza als ontbijt op weg gegaan naar Siena. Geen lastige weg en het weer was prima. We begonnen met een onbewolkte hemel en alweer prachtige dampen en lage wolken als gevolg van de fikse regen gisteren.
De uittocht uit Montereggioni was prachtig en gaf meteen een boost om de pas er in te zetten. We kozen voor de groene variant van de VF iets verder misschien maar wel zo mooi, ofschoon toch ook wel behoorlijk op en neer en door de bossen met matig zicht op de omgeving. Dw bordjes van de weg waren iets verplaatst tov van mijn GPS
route maar links om of rechts om , 't kwam uiteindelijk op hetzelfde neer. Siena was voor ons geen onbekende en gaf dus veel herkenbare punten. We hadden een eenvoudige Albergo (cannon d'oro) geboekt vlak bij de bekende plaza in het centrum waar de Palio (paardenrace) 2 x per jaar gehouden wordt. Heel gerieflijk zo dichtbij alle mooie bezienswaardigheden.We hebben vanavond nog een keer lekker gegeten met Carel die gaat morgen weer terug richting Pisa en wij zullen onze weg verder vervolgen. Het vreemde is dat er bij ons een soort onrust in ons kruipt dat deze voetreis langzaam alweer ten einde loopt. Vreemd dat de tijd toch zo snel voorbij gaat terwijl je in het begin dacht dat het nooit voorbij zou gaan. We zijn er nog niet natuurlijk en het lijkt alsof de komende tijd enkele forse etappes voor ons liggen omdat de slaapplaatsen soms niet zo dik gezaaid zijn. We zullen zien en we zullen elk uur en elke dag proberen te blijven genieten van dit prachtige land en deze prachtige tocht die we met zijn tweeën kunnen maken, wat een voorrecht!