torentjes in zicht - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu torentjes in zicht - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu

torentjes in zicht

28 September 2013 | Italië, San Gimignano

Van Gambassi Terme naar San Gimignano 14,8 km hoogtemeters 431

Even voor zessen gaan we naar de info gewapend met een warme pizza van een meter, wat drankjes en crackers voor morgenochtend. De zeer vriendelijke en ook kordate juffrouw van de info heeft intussen geregeld dat de beheerder ons komt ophalen. Klasse. En precies op tijd komt er een Fiat Panda voorrijden en met wat wringen passen en meten(de achterbak zit al vol) gaan we op weg. Al na een paar minuten blijkt dat het toch nog een hele klim en afstand zou zijn geweest naar ons onderkomen en gelukkig vraagt de dame hoe laat ze ons morgen vroeg weer zal oppikken als ze naar haar werk gaat. En zo gebeurt 't, de pizza smaakte goed en om half 9 ging het licht uit, bij ons ook...
Vanochtend arriveert de Panda weer op tijd en al gauw blijkt dat de weg naar San Gimignano een prachtige wandeling is. Het is weer een groot prentenboek en het is me steeds duidelijker waarom al sinds eeuwen tekenaars en schilders naar deze streken trokken om hier hun vak uit te oefenen. Ook voor fotoliefhebbers is het een paradijsje. Je moet alleen zorgen dat je de plek waar je bent op het juiste tijdstip bezoekt voor het "juiste" licht. De weg gaat op en neer maar is verder goed te doen. Hier en daar wordt het landschap lelijk verstoord door een hoogspanningsleiding, maar ik zal er niet op mopperen.
Onderweg nemen we een heerlijke espresso in een vrij chique hotel met hele vriendelijke ober. Als we weer opstappen komen we voor de zoveelste keer 3 fransen tegen die dezelfde weg lopen. Zij zijn ervaren lopers en alsof de duvel ermee speelt zitten wij telkens op een terras als we elkaar zien tot hilariteit van hen.
Als we straks arriveren in ons onderkomen en we plakkerig en verhit onze spullen afgooien stappen we vrolijk onder de douche om van de verfrissing te genieten. Ik zal dan nog even terugdenken aan die "lelijke" hoogspanningsmast.
In deze omgeving gebruiken de boeren nog steeds trekkers met rupsbanden die als tanks overal doorheen walsen. Heel bijzonder om te zien en te horen.
We maken uiteindelijk een omtrekkende beweging in westelijke richting als we de silhouetten van dit mooie plaatsje al lang zien. Nog even klimmen en dan is de aanloop heel mooi. Alleen ook weer voor mooie plaatjes moet je zorgen dat je pas na 4 uur aankomt om geen tegenlicht te hebben. Het is een drukte van jewelste en alles blinkt al in de verte van de vele auto's. Onze "casa dei potenti" blijkt heel fraai midden in het centrum tussen de torentjes te liggen.
Regen is nog lang niet te zien dus we gaan deze dag weer prima afsluiten straks in deze prachtige stad.

• 28 September 2013 - 19:02

Suzan Verhagen:

Wow, wat een schitterende foto's zie ik hier dagelijks voorbij komen met bijbehorende verhalen! Geniet er nog lekker even van!

• 28 September 2013 - 19:59

Arie En Mieke:

Ik heb vandaag begrepen dat het goed loopt, dat stralen jullie ook wel uit in jullie tekst en foto's. Heerlijk om foto's te zien van de streek waar we zelf met heel veel plezier vakantie gevierd hebben, Toscane, fantastisch.
    Geniet en hou het onderstel heel de laatste paar honderd kilometers!

Groet Mieke en Arie

• 28 September 2013 - 22:02

Noud Maas:

Wat zit ik hier in Luyksgestel toch heerlijk mee te genieten van jullie pelgrimstocht.
    Zoveel herkenbare dingen; jullie laten mijn tocht van twee jaar geleden weer helemaal opnieuw tot leven komen.
    Zeker ook met al die prachtige foto’s.
    Zoals bijvoorbeeld foto zes van vandaag, met die vriendelijke ober: in precies hetzelfde hotel (Le Renaie in Pancole) en op hetzelfde overdekte terras, dronk ik twee jaar geleden mijn cappuccino (logisch ook wel, want als ik het me goed herinner is het de eerste drinkgelegenheid na Gambassi Terme).
    Ga door jullie beiden, ga door: er ligt nog heel veel fraais in het verschiet voor jullie.

• 29 September 2013 - 09:02

Angele Wijers En Heino Bijnen:

Hallo Paul en Margo,

Still going strong!
    De foto van het oude dametje onder de druiventakken heb ik op het bureau-blad gezet.
    Hopelijk komen er nog wat foto's van de beelden van Bernini in Rome.
    Lang niet gezien.

Geniet ze nog even.Hopelijk gaan de dagen niet al te snel.

Groetjes Angele en Heino

• 30 September 2013 - 11:19

Piet Adriaans:

Hoi Paul en Margo, leuk een kaartje met foto van jullie te ontvangen, zo te zien aan jullie gezichten is het echt genieten!