fraai - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu fraai - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van paulmargo - WaarBenJij.nu

fraai

27 September 2013 | Italië, Gambassi Terme

Van San Miniato naar Gambassi Terme
27 km gelopen.

Het was even afwachten of de padrone het ontbijt zou maken of niet. We zagen haar gisteren niet meer en daarom maar een briefje gemaakt op de deur. En ja vanochtend tegen kwart voor zes hoorden we gerommel in de keuken. Ze had ons briefje gevonden en had flink haar best gedaan. Het ontbijt was al net zo gevuld als haar hele verdere huis. Zowaar een gebakken ei, en allerlei lekkers inclusief focaccia en pizza. Als klap op de vuurpijl maakte ze nog een lunchpakket voor ieder dat later rond de middag meer dan uitstekend zou smaken. Hulde aan B&B Anna in San Miniato!
De temperatuur was prima omdat het erg bewolkt was vandaag. In de verte daardoor wel ook wat heiig maar dat gaf het landschap ook iets moois. We liepen vandaag door fantastische Toscaanse landschappen, eigenlijk was de weg een grote ansichtkaart.Hier en daar al wat herfstkleuren, omgeploegde akkers met alle soorten aarde tinten in glooiende hellingen en natuurlijk de laantjes met cipressen omzoomd. We hebben genoten. Gelukkig is het droog gebleven maar de voorspellingen zijn dat er regen komt de komende dagen. We zullen zien.
Uiteindelijk komen we in Gambassi Terme en blijkt dat ons onderkomen helemaal niet aan de Via Francigena ligt en ook nog 4 km verder ligt buiten het dorp....
Een tegenslag. We zijn best moe en voor Carel pas de derde dag met lopen dat is nog even wennen. We vinden een heel behulpzame dame bij de info, zij gaat voor ons bellen hoe het zit en intussen landen we in de pizzeria , nemen een drankje en gaan even rustig uitpuffen.De dame van de info heeft al beloofd dat zij ons eventueel wegbrengt met de auto als we even wachten tot sluitingstijd. Dat laten we ons in dit geval geen twee keer zeggen. Ik schrijf dit verslagje alvast op straat bij de pizzeria en de foto's volgen later.
We zijn benieuwd waar we straks terecht komen.