Bounty eiland - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van paulmargo - WaarBenJij.nu Bounty eiland - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van paulmargo - WaarBenJij.nu

Bounty eiland

Door: Paul

20 Maart 2023 | Nieuw Zeeland, Motueka

Bounty eilandjes

Maandag 20 maart 2023

Na een goed ontbijt in de Meadow Banks Lodge geserveerd door de organisatie , de tassen organiseren, laatste instructie over de watertaxi en we gaan op weg. We hebben van de tocht in drie delen besloten alleen de eerste twee te lopen. Elk volgens de folder 2 uur, met wel hoogteverschillen erin. In het begin is het wat fris maar wel open weer. Enkele mensen gaan deels lopen deels kajakken. De omgeving is erg mooi, met blauw groen water tegen het turquoise aan. Het pad gaat behoorlijk op en neer. Mijn rugzak irriteert me aan mijn schouders. We hebben een boot afgesproken om 3 uur vanmiddag voor het laatste deel van de tocht. Hierdoor vermijden we een paar forse heuvels en ruim 2 uur extra wandelen. Ik schat in dat we onze tijd hard nodig hebben , maar Margo vindt dat ik haar teveel opjaag.

Het pad is hier en daar fors beschadigd door landverschuivingen, slips. Daardoor zijn er diverse delen gerepareerd waar het echt steil omhoog gaat, heel pittig. De uitzichten zijn af en toe zeer fraai met een soort bounty eiland gevoel .Inmiddels is het ook behoorlijk warm en is het fijn dat we op een bospad in de schaduw lopen. We komen ruim op tijd aan op de landingsplaats van de boot.!

Bij de landingsplaats zijn er duidelijk geconditioneerde eenden. Ze herkennen de lunchzakken. Eentje pikt heel geraffineerd een lunch zak van de grond af en rent er mee weg in de struiken. Onvindbaar verder ! Gelukkig is het eigenlijk de afval zak en mis ik de sandwich niet. Als we eenmaal op de boot zitten is dat wel heerlijk . Na een tochtje van 20 minuten komen we aan bij het strand. We stappen over op een klein bootje en worden naar het strand gevaren, we springen tot kniehoogte in het water en waden naar de kant. Er zijn nog 3 anderen die ook met deze boot de tocht ingekort hebben. De kamers in Torrent Bay Lodge zijn weer prima en na een lekkere douche is veel ongemak alweer vergeten.